Handelsbetingelser

Altomindretning.dk ejes og drives af Alt Om Indretning IVS,
CVR. Nr. 36925760,
Syriensvej 33, 2300 KBH.
Telefon: 21 96 97 52
info@altomindretning.dk

  1. Køb hos Altomindretning.dk

    På Altomindretning.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har andre forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Altomindretning.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Altomindretning.dk.
    Altomindretning.dk (Alt Om Indretning IVS)

  2. Priser

    Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.
    Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

  3. Salg generelt

    Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres ikke hverken ved prisfald eller stigning.

  4. Levering

    Alt Om Indretning leverer varer i hele Danmark. Undtagelser er ikke brofaste øer, som aftales nærmere inden bestilling. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Alt Om Indretning’s grossister.

    Ved levering af møbler og større ting, er leveringen til kantsten, og ekskl. Opbæring. Dette kan aftales individuelt med Altomindretning.dk. Alt Om Indretning leverer din ordre hurtigst muligt. Ved snedkerfremstillet varer er leveringstiden typisk 5-6 uger afhængig af type og størrelse. Ønskes der opmåling og montering vil det typisk forlænge leveringstiden.Du modtager kort efter bestillingen en endelig leveringsdato på mail.Alle ordre leveres på hverdage i dagtimerne. Ønskes en bestemt leveringsdag skal det skrives i notatfelter og vi vil forsøge at efterkomme ønsket.Det tilstræbes, at varen leveres på den aftalte dato, men Alt Om Indretning kan ikke udelukke, at der kan ske fejl, så varen bliver forsinket. Alt Om Indretning kan ikke gøres ansvarlig, og dækker ikke følgeomkostninger grundet forsinkelser af leverancer samt evt. håndværkerudgifter eller tab i forbindelse med forsinkede leverancer eller fabrikationsfejl i produktet.Alle varer leveres i gadeplan/fortovskant. Derfra skal du selv sørge for transporten til dit køkken/etage.Det skal være muligt for en lastbil at køre til leveringsadressen.Varerne kommer direkte fra producenten og leveres usamlet med mindre andet er aftalt

  5. Modtagelse af varer

    Dine bestilte varer bliver leveret med fragtbil. På leveringsadressen skal der gerne være én til at modtage/kvittere for godset og tjekke for evt. fragtskader. Der er meget vigtigt, at du går varerne omhyggeligt efter mens fragtmanden er der. Hvis ikke der er nogen til stede til at kontrollere varerne ved modtagelse, skal det noteres på fragtbrevet at godset må stilles.Er der ingen til at modtage varerne og intet andet er aftalt, så vil varen blive forsøgt leveret igen efter en ny aftale med dig. I så fald betaler du selv for den ekstra fragt til genlevering.

    Synlige skader
    Er der synlige skader på godset eller emballagen bedes det noteret på fragtbrevet mens chaufføren stadig er der. Hvis du kvitterer for modtagelsen på fragtbrevet uden anmærkninger, skriver du under på, at det er modtaget uden synlige transportskader, og fragtfirmaet er så undtaget for ansvar.

    Skjulte skader
    Godset kan godt have fået en skade, som ikke kan ses på emballagen. Pak derfor dine varer ud hurtigst muligt og kontroller dem. Er der en skade, som ikke kunne ses på emballagen, bedes De meddele Altomindretning.dk hurtigst muligt. Gerne inden 7 dage. Fragtfirmaet godkender ikke reklamationer indsendt senere end 7 dage efter modtagelse. Skulle uheldet være ude og dine varer har fået skade, så vil sagsbehandlingen gå meget hurtigere hvis vi kan få oplyst fragtbrevsnummeret, og nogle digitale billeder af godset og skaden.

  6. Fragtpriser

    Fragtprisen på de bestilte varer fremgår af varekurven, fragtprisen vil afhænge af hvilke og hvor mange varer du bestiller. Ved specialordrer er fragten oplyst i tilbuddet.

  7. Afbestillinger

    Ønsker de at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket afbestilling. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
    Har de modtaget en ordrebekræftelse pr. email kan denne returneres til afsender med teksten “afbestilling” indsat i emnefeltet. Afbestilling bør ske inden kl. 15 til Alt Om Indretning samme dag, som bestillingen er foretaget.

  8. Betaling

    Alt Om Indretning modtager betaling med Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, Master, Master Direct og Maestro. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes. Ved brug af internationale betalingskort opkræves et betalingsgebyr på 1,45 % for dansk udstedte kort og fra 2,75 % for udenlandsk udstedte kort.Alle priser på www.Altomindretning.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.

  9. Fortrydelsesret

    Der er 14 dages fortrydelsesret på lagerførte varer, regnet fra den dag de modtages. Fortryder du dit køb, kan varen returneres såfremt, at varen er i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Kontakt os derfor altid inden en evt. returnering og gerne med det oprindelige ordre nr. Når varen er modtaget retur og godkendt, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten, refunderes købesummen til din konto indenfor få dage.Omkostningerne til returneringen skal du selv afholde. Aftales det, at vi sørger for returneringen, så fratrækkes returomkostninger i det tilbagebetalte beløb.Specialopgaver og andre varer der er tilpasset dine særlige mål kan ikke fortrydes når produktionen er sat i gang. Dette accepterer du også når du accepterer tilbud fremsendt af Alt Om Indretning.dk. Emballage og varens stand, når du sender den tilbage:
    Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

  10. Reklamationsret

    Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Alt Om Indretning. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vedlagsfrit på vort eller producentens værksted eller hos kunden afhængig af opgavens art. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

    Anvendelse af reklamationsretten
    Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Alt Om Indretning inden rimelig tid efter varens modtagelse.Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen. Idet undladelse kan betyde forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Alt Om Indretning’ s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Alt Om Indretning.

    Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
    Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Alt Om Indretning, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. Moms.  Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

    Forsvarlig returnering
    Alle produkter, der returneres til Alt Om Indretning skal være forsvarligt indpakket. Alt Om Indretning anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Alt Om Indretning. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

  11. Er De i tvivl

    Såfremt der måtte opstå tvivl, anbefaler Alt Om Indretning, at de retter henvendelse til Alt Om Indretning på info@altomindretning.dk.

  12. Persondatapolitik

    Hvad gør vi med dine personlige oplysninger.
    For at du kan indgå aftale med os på Altomindretning.dk, har vi brug for følgende oplysninger.
    – Navn
    – Adresse
    – Telefonnummer
    – E-mail adresseVi foretager registeringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.Personoplysningerne registreres hos Alt Om Indretning IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysninger slettes.Når der indsamles personplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.Direktøren og de ansatte i Alt OM Indretning IVS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
    Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.Oplysninger opgivet til Alt Om Indretning IVS videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.Som registreret hos Alt Om Indretning IVS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Alt Om Indretning IVS via e-mail info@altomindretning.dk.

  13. Cookies

    På Altomindretning.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.